אופקים • כעס בש"ס, התלבטות ביהדות התורה

דוד קורצווייל | צילום: פייסבוק, יצחק קריספל No Comments on אופקים • כעס בש"ס, התלבטות ביהדות התורה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקהילה החרדית באופקים טרם גיבשה עמדה אחידה במי יתמכו המצביעים החרדים בבחירות הקרובות לראשות העיר. לצד זאת, גובשו רשימות המועמדים החרדים למועצת העיר, הן ביהדות התורה והן בש"ס.

העיר אופקים המסיימת כעת תקופה ארוכה של ועדה קרואה שכיהנה בעיר, יוצאת לבחירות עם שלושה מועמדים לראשות העיר: יאיר חזן – לשעבר ראש העיר, איציק דנינו (שניהם אנשי ליכוד), אליעזר אביטן ומשה אוחיון, נציג הבית היהודי, בעל הסיכויים הנמוכים מבין הארבעה לזכות בתפקיד.

בש"ס כבר הכריזו כי יתמכו במועמדותו של איציק דנינו לראשות העיר, אולם הקהילה התורנית בעיר טרם הכריעה במי יתמכו בני הקהילה בבחירות הקרובות. באופן רשמי, נמסר למועמדים השונים, כי רבני הקהילה יבדקו את סיכויי המועמדים בטרם יקבלו את החלטתם, אולם צעד זה ייעשה רק לאחר חג הסוכות ולאחר שיבחנו סקרים שונים שיובילו למסקנה במי כדאי לתמוך.

יש לציין, כי הציבור החרדי בעיר מונה כשלושים אחוזים מכלל התושבים. כל המועמדים יודעים כי כדי לנצח צריך את קולותיהם של המצביעים החרדיים ומשכך – ערכם הפוליטי נוסק מעלה בימים אלה של ערב הבחירות. ש"ס, כאמור הכריעה במי תתמוך, אך בצד האשכנזי לא ממהרים.

ראוי לציין כי מועמדותו של אביטן שהחלה עם 6% תמיכה בלבד קבלה תנופה לאחר שהתפרסם מכתב מהבבא ברוך שתומך בו לתפקיד. אביטן גם ביקר אצל הגראי"ל שטיינמן שעודדו. העובדה שש"ס דגרה עם דנינו ובקהילת דגה"ת בודקים עם אביטן גרמה למתח בעיר.

לצד שאלת התמיכה במועמד לראשות העיר הוכרעו כבר רשימות המועמדים. את רשימת יהדות התורה יוביל ראש הקהילה התורנית בעיר, הרב אברהם דייטש, ואחריו ברשימה צביקה בארון וברוך פאקר. דייטש, יש לציין, עומד בראש הקהילה התורנית מזה שנים רבות, ומוערך מאד הן בקרב התושבים המקומיים והן בעסקונה הוותיקה של דגל התורה הארצית. לצידו הוצבו ברשימה שני צעירים, מהעסקנים הנמרצים של דגל התורה בעיר.

את רשימת ש"ס יוביל ככל הנראה שלמה עזרן, לשעבר סגן ראש העיר. אחריו ברשימה הוצבו רפאל כהן ובנימין מלכה.

עם זאת, ל"זירה מקומית" נודע, כי בקרב צעירי ש"ס המקומיים קיימת תסיסה על החלטת יו"ר ש"ס שלא לרענן את הרשימה, והם דורשים כי לצד הצבתם של וותיקי העסקנים הש"סיים בעיר, יש להציב גם כמה מצעירי העיר.

שוחחנו עם אחד מפעילי ש"ס הצעירים והמוכרים בעיר האומר כי קיים כעס רב בעיר על אריה דרעי שסגר עניינים בלי לשאול את הרבנים ואת אנשי המקום.

"עד לרגע זה לא פורסמו רשימת הנציגים" אומר לנו הגורם, ומצהיר כי "מדובר בשלטון יחיד. דרעי הצהיר שהוא לא עושה צילום מסך אלא שם כוחות חדשים. איפה אנשי השטח המוכרים? למה לא באו לדבר איתם?".

"איך דרעי סגר דיל מול דנינו, על סמך מה? אופקים זה סוג של עדר שלא מתייעצים איתם? לא משנה לנו מי אבל שיהיה בהתייעצויות. מי שבוחר בקלפי הוא לא מטומטם. יש להם דעה".

פעיל ש"ס מציין כי בעיר ייחברו בקלפי בש"ס אבל בתחושה קשה. "לא נלך נגד התנועה, אבל בהרגשה של דיעבד". לדבריו, מה שכן, אוכלוסיות אחרות בש"ס שלא נשמעים רק לדעת תורה לא ברור מה יעשו. "אנשים אומרים שיעשו איתם חשבון בקלפי, וחבל".

אופקים יאיר חזן אופקיים יצחק דנינו



0 תגובות